fredag 12 augusti 2016

Vilka chakra är mest dominanta hos mig? Hur vet jag? Tolkning av dröm 5 augusti 2016

Tredje ögat håller på att öppnas på mig - hur jag vet?
Genom drömtolkning och shadow work
5 augusti drömde jag en ny dröm. Vill du läsa tidigare drömmar, hur man tolkar drömmar och hur chakras är relaterade till ens drömmar, sök på drömmar i sökkolumnen till höger.

Efter att ha tolkat min dröm 5 augusti fick jag fram en ny lista på vilken vibration jag hade den dagen/natten och som ligger till grund för att skapa min verklighet.

Denna lista har jag inte analyserat och vet därför vilka chakra de är kopplade till. Jag har gjort en analys som du kan följa nedan av min senaste dröm för att få veta mer om vilken vibration som är mest dominant, och därmed vad du drar till dig i lagen om attraktion (The Secret).

Här är min första dröm och vibrationer jag hade:

1. Rådlös
2. Verktygslös
3. Observerar
4. Observerar
5. Energilös
6. Dissonans hjärtat vs kotym
7. Observerar
8. Ilska
9. Apati
10. Passiv
11. Stress
12. Passar ej
13. Irritation
14. Förändra genom att trigga

Jag somnar om och drömmer en ny dröm.

Den vibrationen jag får då är:

1. Splittrad
2. Hjälper folk komma uppåt
3. Avancerad
4. Outnyttjad
5. Jag finns kvar
6. Jag behöver stöd, kärlek, bli förstådd
7. Outnyttjad
8. Outnyttjad
9. Kritiska ögon
10. Misslyckad

8 augusti drömmer jag igen. Detta blev min vibration då:

1. Påverkbar - sacral
2. irritationsmoment - root
3. Påverkar/Manipulerar - sacral
4. Förför och lockar - sacral
5. Inte ensam -
6. Värdefull - sacral
7. Målmedveten
8. Kämpa och stressa inte
9. Bekväm
10. Obekväm
11. Lagom takt bättre
12. Trött: Vill ha förändring - sacral
13. Nödvändig/hinder - solar plexus
14. Utmana mig - solar plexus
15. Bedövar/smärtstillande
16. Tiga är guld - hals
17. Obetydlig - måste förändra mig - hals
18. Bara input - hals
19. Förbereder mig - hals
20. Del i systemet
21. Tiger - hals
22. Säkerhet först - root
23. Utnyttjas positivt
24. Läker - hals
25. Maktlös - sacral
26 Farlig - root¨
27. Njuter för att förändra - hals
28. Farlig/en risk - root

Totalt:
Sacral: 6
Root: 4
Solar plexus: 2
Hals: 7
Hjärta: 0
Eye: 0
Kron: 0

Hals och sacral är mest dominanta.

Jag använde mig av beskrivningarna för de olika chakrana som suprapowers.com har utgivit.

Där finns bland annat:
Root chakra: balans, manifestation, säkerhet, farlig, irriterad: om rootchakrat är blockerat påverkar det ens ryggrad, knän och ben
Sacral chakra: Om den är blockerad blir man manipulativ, får sextankar och energibrist samt svaga njurar, stel rygg, förstoppning, muskelryckningar
Solar plexus: Om den är blockerad får man ilska, brist på självförtroende och kontroll, oro, depression, matsmältningen påverkas, levern, nervösa besvär, matallergier. Den påverkar också ens självrespekt, glädje och utmaningar
Hjärtchakrat: Om den är blockerat blir man splittrad, får problem med lungor och skuldror
Halschakrat: Handlar om förändring, transformation, läkning, obalans; man håller tillbaka, blir blyg och tyst och svag. Det påverkar en och man får hypertyroid, hudinfektion, öroninflammation, ryggvärk, problem med öron.
Tredje ögat- chakrat: Om den är blockerad får man suddig syn, problem med ögon, ansikte, hjärna, lymfsystem, inre organ.
Kronchakrat : Om den är blockerad känner man frustration, destruktiva känslor och huvudvärk.

Jag fokuserar och mediterar över dessa chakras för att öppna upp dem. Man behöver bara visualisera att de öppnas genom att de spinner som en tromb från halsen och utåt respektive från sacral chakra on utåt respektive motsvarande plats på ryggen.

Carol Tuttle berättar hur man öppnar dessa:


Du hittar motsvarande om halschakrat på Youtube.

Att öppna upp hals- och sacral chakrat kan också stöttas med dans och sång. Du öppnar dem genom att vara äkta, och berätta vad som gömmer sig i hjärtat. Ditt liv kommer att förändras när du förändras. Meditera över färgen orange och blå och ät mat som är orange och blå; apelsiner, blåbär m.m. Visualisera och rör på dig.

Jag jobbar med dessa genom att göra shadow work med motsvarande drömsymbol för att rena min vibration. Se hur man gör här: Hur jag förändrade min vibration.
Resultat:

Ny dröm 10 augusti 2016

Igår drömde jag en ny dröm som jag ska redovisa i detalj här:
Jag körde i en bil. Skulle någonstans och sladdade i en isfläck men lyckades hålla mig kvar. En annan bilkörare kör naken och är vårdslös men jag låter honom vara det.

Jag drömde att jag såg en muslim som var läkare. Jag undvek att träffa honom.

Jag drömde om min mamma och min pappas sambo och att jag var i en hiss i ett träd. Det var mat där. Mamma ville köpa begagnade kläder - men jag var inte intresserad.

Jag drömde om en vän jag kände vars namn är John Toth. Jag drömde att han gjort research och kommit fram till att hans släkt inte var som han trodde att han därför hade tagit det nya namnet John Toth. Han framkallar bilder i ett rum och har en hiss som går upp och ner från trädet han bor i. Jag har på mig en ljus ulltröja och åker ner i hissen. Han åker med och visar hur han uppfunnit en synförvrängningsmaskin.

Han berättar om sin bakgrund och säger att han heter William Blake, (och att han inte borde berättat det). Jag säger att det inte gör något och att jag nästan blev kallad Mona.

Jag är äkta mot honom istället och säger att jag tror på en universell skapare och Allah och att de är två gudar - vilket kan vara i konflikt med hans tro - men jag vill vara äkta. Det känns skönt att vara äkta.

Jag tolkar min dröm såhär:

1. Äkta: Representerar naturen. Jag vill starta krig mellan psyket och människan dvs ens själ och egot för att få fred.
Vibration: jag krigar om liv eller död

2. Universell gud: Vill leva. Dör.
Vibration: Jag lever eller dör

3. Allah: Ett monster. Vill leva. Lever.
Vibration: Lever

4. Manipulation av syn: Jag är tro. Jag vill förvränga synen. För att underlätta och göra det enkelt. För att förstå.
Vibration: Jag ser

5. William Blake: Är du sann? Ja. Jag besöker dig. Jag är poet och transformatör. Take yourself aside, by relaxing. Jag är din beskyddare. Åk iväg.
Vibration: Jag beskyddar genom att slappna av/vägledning

6. Trädet symboliserar slaveri. Visar hur vi själva rotar oss. Drömmaren är en del av oss. Gå av och spring iväg till en trädgård. Hur? Genom att släppa taget.
Vibration: Jag är en del av slavsystemet

7. John Toth: Jag en del av din fantasi. Tro.
Vibration: Jag fantiserar

8. Framkallning av fotografier: Jag är fotogen - jag vill visa världen världen.
Vibration: Jag visar

9. Begagnade kläder: symboliserar tro och lustar. Drömmaren är Amazing. Vi känner stolthet över henne. Vi är här för att visa henne respekt.
Vibration: Jag tror och känner

10. Mamma: Riktig: Jag tror på dig - du kommer gå långt.
Vibration: Tro

11. Varför trädet? För att se bättre. Använd tro för att se. Tro på enhörning. Jag är ljuset och framtiden.
Vibration: Jag tror och ser

12.  Hiss: Upp och ner i livet.
Vibration: Jag lever

13. Bil: Den symboliserar drömmaren. Jag hjälper henne framåt. Jag är bra. Ta hand om mig (kroppen) så tar jag hand om dig.
Vibration: Jag hjälper mig själv genom att ta hand om mig själv

14. Isfläck: Jag är förrädisk. Jag ser till att folk hamnat snett. Några faller och slår sig. Du själv sladdade men klarade dig. Jag vill inget illa. Jag bara är. Håll dig undan mig.
Vibration: Jag är förrädisk (Inte lika stor som ishavsdrömmen jag hade häromdagen)

15: Muslim: Jag representerar ödet. Och ett system/samhälle.
Vibration: Ödet och del av systemet

16. Läkare: Jag måste följa order. Jag får inte gå ifrån dessa. STick ifrån mig.
Vibration: Jag följer order

17: Vårdslös och naken man: Jag är frihet. Jag är lust. Jag vill men kan inte.
Vibration: Jag kan inte bli fri

18: Bilen han kör: Jag styr men han kör. Tillsammans kör vi rätt eller fel.
Vibration: Genom vilja och samarbete kan vi styra

19: Sladd: Jag är misstag.
Vibration: Jag är ett misstag

Vilken vibration har dessa?

Jag går tillbaka och ser vilken vibration de representerar.
Jag skriver sedan vilken vibration det är under och sammanställer det i en lista nedan:

Alla dessa vibrationer ligger lager på lager och renas steg för steg. När jag blivit medveten om en vibration har jag redan förändrat vibration, även om den inte förbytts ut helt vilket gör att mitt liv förändras genom min medvetenhet om dem. Genom att göra shadow work med varje symbol och den känsla/vibration som den är förknippad med kan man förändra vibrationen helt. Vilket gör att man kommer till ett nytt lager vibrationer att ta itu med osv. Det är som att skala en lök.

Det är viktigt att rena sina vibrationer eftersom dessa ligger till grund inte bara till de omständigheter man upplever, de känslor man har och de människor man möter, utan också för att de ligger till grund för ens hälsa.

  1. Första vibrationen är liv eller död (root)
  2. Lever eller dör (root)
  3. Lever (root)
  4. Jag ser (tredje ögat)
  5. Jag beskyddar genom att slappna av/vägledning - tredje ögat-chakrat (tredje ögat)
  6. Jag är del av slavsystemet (solar plexus)
  7. Jag fantiserar (tredje ögat)
  8. Jag visar (tredje ögat)
  9. Jag tror och känner (hals)
  10. Jag tror (hals)
  11. Jag tror och ser (hals och tredje ögat)
  12. Jag lever (root)
  13. Jag hjälper mig själv genom att ta hand om mig själv (hjärtchakrat)
  14. Jag är förrädisk (hals)
  15. Jag är ödet och del av systemet (tredje ögat)
  16. Jag följer order (solar plexus)
  17. Jag kan inte bli fri (solar plexus)
  18. Genom vilja och samarbete kan vi styra tillsammans/vision (tredje ögat)
  19. Jag är ett misstag (solar plexus)
Root: 4
Sacral: 0 (balanserat?)
Solar plexus: 4
Hjärta: 1
Hals: 4
Tredje ögat: 7
Kron: 0
Det jag gör nu är att se vilket chakra det motsvarar för att kunna ta bort blockeringarna som finns.
Jag skriver därför vilket motsvarar efter vibrationen.

Det dominanta chakrat är: Det sjätte chakrat också kallat för det tredje ögat.

(Jag sitter idag med huvudvärk, ögonvärk, brösthostningar/slem, och muskelvärk, med lite förhöjd temperatur. Hemma från jobbet. Att uppleva värk/symptom och obehag är oftast ett tecken på att det håller på att rättas till och balanseras).

Tredje ögat/sjätte chakrat sitter i pannan. Det är centret för högre intuition, energier från 5e dimensionen och ljus. Det hjälper till att rena negativa tendenser och ta bort själviska attityder.

Du tar emot vägledning, kanaliserar andra energier och ditt högre jag med tredje ögat. När detta chakra inte är balanserat känner du dig osäker, rädd för framgång eller blir egoistisk. Fysiska symptom är huvudvärk,  suddig syn och ont i ögonen.

När det här chakrat är balanserat och öppet kommer du att bemästra dig själv utan rädsla för döden, utan att vara bunden till materiella saker. Du blir telepatisk, gör astralresor och upplever tidigare liv. Ögon, ansikte, hjärna och lymf- och endokrinsystemet associeras med sjätte chakrat.

Läs mer om sjätte chakrat här: Areconnecting.com

Sjunde chakrat - kronchakrat: Detta chakrat ligger strax ovanför skallen. Det är centrum för spiritualitet, upplysning/medvetenhet, dynamiska tankar och energi. Det tillåter inflöde av visdom, och kosmisk medvetenhet. Det är centrum för kontakt med Gud, platsen där liv nuddar den fysiska kroppen.

Silverbandet som förenar aurakropparna förenas/utgår från kronchakrat. Själen kommer in i kroppen genom kronchakrat när själen går in i fostret i mammans mage och lämnar kronchakrat vid död.

När detta chakrat är obalanserat känner man sig frustrerad, känner ingen livsgnista och livsglädje och man har destruktiva känslor. Sjukdomar är migrän, huvudvärk och depression. Balanserad energi innebär att man öppnar upp för gudomlig och total tillgång till det omedvetna och undermedvetna.

Halschakrat: Representeras av tillit, visdom, lojalitet, tro och sanning.

Root, solar plexus och hals är näst mest dominant. Det som är mest dominant är tredje ögat.

Hur kan jag balansera root, solar plexus och hals?

Hur kan jag balansera tredje ögat?

Intellekt och intuition brukar kriga mot varandra.

För att öppna upp tredje ögat ska du tänka dig att en ljusboll som blinkar där tredje ögat är beläget i pannan. Ditt intellekt måste börja respektera ditt undermedvetna/ditt tredje ögat/din intuition
Ha på dig indigofärger.

"Jag vet, litar på mitt vetande, jag är intuitiv, jag har stark intuition, jag är på min spirituella väg, jag lyssnar på mitt intuitiva själv, jag är vägledd, min intuition kan man lita på, jag är stark öppen och mottagande." Tänk på din framtid som en lyckad, njutbar framtid

Jag ska göra shadow work med dessa och se vad jag kommer fram till tills dess är det detta jag fått fram:

När jag balanserade halschakrat försvann de blockerade sacralvibrationerna. Men halschakrat har fortfarande blockeringar. Men nu när sacralvibrationerna har blivit avblockerade och renade/förändrade har nya vibrationer kommit upp till ytan/drömmarna och drar till sig omständigheter som människor och situationer som triggar mer av dessa.

Vilka människor kommer jag möta om jag inte gör shadow work med dessa (blockerade!) vibrationer?

Jag kommer möta människor som slappnar av, som vägleder, som ser, lever, som är en del av slavsystemet, som visar, tror och känner, som följer order, som är förrädiska, som hjälper sig själva genom att ta hand om sig själva, som inte kan bli fria, som har visioner och nytt styre, som känner att de är misstag.

Detta stämmer väl in på mig just nu. Denna vecka har min man börjat att ta hand om sig själv, börja få visioner, börjar slappna av. Det känns mycket positivt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar