tisdag 26 april 2016

Vad döljs på nord- och sydpolen?



Jag frågade en gång mitt undermedvetna vilket ämne som skulle ge mig en stark framgång. Ett av svaren var nordpolen och sydpolen.

Igår lyssnade jag på en re-searcher som berättade något förundrande. Han pratade med en radiovärd om kartor och de kom in på vilken form jordklotet har och vad som händer på de isbetäckta områdena i världen dvs sydpolen och nordpolen.

I början och mitten av 1900-talet hade en upptäcksforskare upptäckt att det finns stora mineraler och kol under snötäckena på nord- och sydpolen. När USA fick veta detta blev det en stor rusch från många länder att upptäcka vad som finns där och eventuellt beslagta det.

Men helt plötsligt drog sig alla tillbaka och USA vände blickarna mot "Månlandningen" 1959. Sedan dess är det dödstyst om dessa två poler.

Konstiga saker händer i världen.

Man plundrar historiska museer och beslagtar gruvor och hemligstämplar dem.

Så mitt mystiska intresse för detta väcks så klart. Vad är det vi inte vet, och vad skulle hände om vi visste vad som pågick?

Läs mer om transport av kol från Arktiska Oceanien här.

Om ni vill veta mer om att magnetiska nordpolen håller på att ändra kurs - läs då den här artikeln.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar