torsdag 7 januari 2016

Allah är skaparen av tid, pengar och energi



Jag vill ha energi, tid och pengar. 

Hur får jag det?

Vad måste jag göra och vad måste jag sluta göra?

Det här måste jag göra. 

Det vanligaste misstaget är att bli frustrerad över att man inte gör det man helst vill göra. Därefter att hela tiden kolla av tiden och platsen för att se vad som ändrats, och i princip har mycket litet ändrats från en sekund till en annan. 

Därefter gör man misstaget att fokusera på sådant man inte vill ha och väldigt kort, bara några sekunder, på det man vill ha och i processen fokusera på det man vill ha 50% och fokusera på var man är just nu (dvs man har det inte) 50% vilket tar ut det. 

Det är där de flesta är.


Jag vill ha TID
Jag vill ha ENERGI
Jag vill ha PENGAR

Tid har jag redan - jag lever. Jag måste bara omprioritera mina val i livet och fokusera mina tankar på sådant som ger mig energi och gör mig glad. 

Energi får jag när jag tänker på sådant som gör mig pigg. Det är lätt att testa. Man blundar, tänker på något eller någon och sedan ställer man sig upp och graderar hur lätt eller svårt det var att ställa sig upp. alternativt blundar man och gör samma process men tänker sig hur mycket energi man har för att springa maraton just nu. Om tanken ger dig energi, ja fokusera på den då. 

Pengar är något jag håller på att ta emot. Men allt behöver inte vara pengar. Men det är just pengar som gör mig glad just nu. Jag kan köpa vad jag vill. Det är själva köpglädjen som jag gillar. Gillar inte att få, vill köpa. Gillar inte att andra köper till mig, jag vill köpa själv. Det är viktigt att specificera vad man vill. 

Jag vill ha pengar för att skapa, och jag vill vara med och styra i skapandeprocessen. Jag vill inte bara att det ska finnas. Jag vill vara där, mitt i allt. 

Nu ska jag diska, och fokusera!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar